-
Blz. 1
Programmabegroting 2024
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Voorwoord
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Inleiding voorwoord
-
Blz. 6
Huishoudboekje
-
Blz. 7
Huishoudboekje
-
Blz. 8
Leeswijzer
-
Blz. 9
Leeswijzer
-
Blz. 10
Kerngegevens
-
Blz. 11
Overige kerngegevens
-
Blz. 12
Financiële structuur
-
Blz. 13
De financiële positie nader toegelicht
-
Blz. 14
Algemeen
-
Blz. 15
Programmabegroting 2023 (jaarschijf 2024) versus programmabegroting 2024
-
Blz. 16
Begrotingsuitgangspunten ramingen aanvaard beleid
-
Blz. 17
Programma 1 Dienstverlening en veiligheid
-
Blz. 18
Wettelijk verplichte taakvelden programma 1
-
Blz. 19
Ambitie: Een betrouwbare en toegankelijke gemeente met een gezicht
-
Blz. 20
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 21
De (digitale) toegankelijkheid van onze dienstverlening
-
Blz. 22
We werken continu aan onze gemeentewebsite
-
Blz. 23
Digitale Overheid
-
Blz. 24
Online - live - uitzenden raadsvergaderingen
-
Blz. 25
Vervanging van onze huidige telefooncentrale
-
Blz. 26
Online verlengen rijbewijs
-
Blz. 27
Efficiënte afhandeling van digitale aanvragen
-
Blz. 28
De doorontwikkeling van het zaakafhandelsysteem
-
Blz. 29
Ophalen van ervaringen van onze inwoners en ondernemers
-
Blz. 30
Inwoners en ondernemers denken mee
-
Blz. 31
Burgerparticipatie
-
Blz. 32
Samenwerking NOT verband aan complexe maatschappelijke opgaven
-
Blz. 33
Een visie op Oldenzaal 2040
-
Blz. 34
Ons stadhuis versterkt samenwerking
-
Blz. 35
Toekomstscenario voor het stadhuis
-
Blz. 36
Onze communicatie is begrijpelijk
-
Blz. 37
We werken continu aan onze gemeentewebsite
-
Blz. 38
Beleidsindicatoren van deze ambitie
-
Blz. 39
Ambitie: In onze stad voelt iedereen zich veilig in de woon-, werk- en leefomgeving
-
Blz. 40
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 41
Terugdringen overlast, incidenten, ondermijning en (georganiseerde) criminaliteit
-
Blz. 42
Tegengaan heling
-
Blz. 43
Toepassen beleidsregel Bibob
-
Blz. 44
Opsporen ondermijning
-
Blz. 45
Onderzoek naar veiligheidsbeleving
-
Blz. 46
Verbinding zorg- en veiligheidspartners
-
Blz. 47
Vroegsignalering criminaliteit
-
Blz. 48
Regionale aanpak mensenhandel
-
Blz. 49
Verbeteren nazorg ex-gedetineerden
-
Blz. 50
Uitvoeren maatregelen straatintimidatie
-
Blz. 51
Grote weerbaarheid tegen ondermijning en (georganiseerde) misdaad
-
Blz. 52
Uitvoeren acties en aanbevelingen uit weerbaarheidsscan
-
Blz. 53
Vergroten bewustwording en weerbaarheid op het gebied van ondermijning
-
Blz. 54
Meer bewustzijn van personen met onbegrepen gedrag
-
Blz. 55
Integrale aanpak op personen met onbegrepen gedrag
-
Blz. 56
Bewustwording over de effecten gebruik van verdovende middelen
-
Blz. 57
Passend vervolg drugsonderzoek
-
Blz. 58
We zijn voorbereid op mogelijke incidenten rond het spoor
-
Blz. 59
Doorontwikkeling regionale crisisorganisatie
-
Blz. 60
Beleidsindicatoren van deze ambitie
-
Blz. 61
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 1
-
Blz. 62
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 1
-
Blz. 63
Betrokkenheid verbonden partijen programma 1
-
Blz. 64
Betrokken verbonden partijen programma 1
-
Blz. 65
Wat mag programma 1 kosten?
-
Blz. 66
Wat mag programma 1 kosten?
-
Blz. 67
Programma 2 Bereikbaarheid en openbare ruimte
-
Blz. 68
Wettelijk verplichte taakvelden programma 2
-
Blz. 69
Ambitie: Het klimaatakkoord is leidend in ons handelen
-
Blz. 70
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 71
Bijdrage landelijke Klimaatakkoord
-
Blz. 72
Vaststellen klimaatakkoord-programma
-
Blz. 73
Vaststellen Regionale Energie Strategie
-
Blz. 74
Actualiseren warmtevisie
-
Blz. 75
Vaststellen van de routekaart Maatschappelijk Vastgoed
-
Blz. 76
Doorgroeien naar circulaire economie
-
Blz. 77
Opstellen visie op Circulaire Economie
-
Blz. 78
Betere scheiding van grondstofstromen
-
Blz. 79
Energiebesparing
-
Blz. 80
Uitvoering energiebesparingsactie 2023-2024
-
Blz. 81
Energiefonds voor bedrijven
-
Blz. 82
Onderzoeken kansen voor zon op dak
-
Blz. 83
Verminderen CO2-uitstoot eigen organisatie
-
Blz. 84
Opstellen meer-jaren energiebesparingsprogramma
-
Blz. 85
Meedoen met energietransitie
-
Blz. 86
Ambitie: Meer ruimte voor water en natuur in en om de stad
-
Blz. 87
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 88
Beter bestand tegen gevolgen van klimaatverandering
-
Blz. 89
Invoeren Stimuleringsregeling Water en Klimaat
-
Blz. 90
De openbare ruimte wordt groener
-
Blz. 91
Groener Plechelmusplein
-
Blz. 92
Omgekeerd ontwerpen bij Singelpark Molkenboer
-
Blz. 93
Klimaatbestendig inrichten eigen omgeving
-
Blz. 94
Bevorderen bewustwording van duurzame thema’s
-
Blz. 95
Meer (groene) ruimte
-
Blz. 96
Actief meedoen aan Leader-trajecten in het buitengebied van Oldenzaal
-
Blz. 97
Opstellen integraal Wijkplan Glinde Hooiland
-
Blz. 98
Ambitie: Een goed bereikbare en verkeersveilige stad met minder uitstoot
-
Blz. 99
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 100
Een autoluwe binnenstad
-
Blz. 101
Bereikbaarheid versterken van bedrijventerreinen per openbaar vervoer
-
Blz. 102
Verbeteren verkeersveiligheid
-
Blz. 103
Aantrekkelijke binnenstad
-
Blz. 104
Fietsvriendelijke stad
-
Blz. 105
Analyse op het langzaam verkeer netwerk
-
Blz. 106
Maximale veiligheid spoorvervoer
-
Blz. 107
Stimuleren elektrisch rijden
-
Blz. 108
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 2
-
Blz. 109
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 2
-
Blz. 110
Betrokkenheid verbonden partijen programma 2
-
Blz. 111
Betrokken verbonden partijen programma 2
-
Blz. 112
Wat mag programma 2 kosten?
-
Blz. 113
Wat mag programma 2 kosten?
-
Blz. 114
Programma 3 Stedelijke en economische ontwikkeling
-
Blz. 115
Wettelijk verplichte taakvelden programma 3
-
Blz. 116
Ambitie: Oldenzaal heeft een vernieuwend en toekomstbestendig vestigings- en ondernemersklimaat
-
Blz. 117
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 118
(Her)ontwikkelen toekomstbestendige nieuwe) bedrijventerreinen
-
Blz. 119
Verbetering en revitalisering van bestaande bedrijventerreinen
-
Blz. 120
Gebiedsvisie Jufferbeek Noord uitwerken
-
Blz. 121
Mogelijkheden ontwikkeling van Hanzepoort West
-
Blz. 122
Bredere samenwerking op het gebied van recreatie en toerisme
-
Blz. 123
Actualisatie nota Verblijfsrecreatie NOT
-
Blz. 124
Uitwerken regionale visie Perspectief Vrijetijdseconomie Twente 2030
-
Blz. 125
Inzet op een toekomstbestendige economie
-
Blz. 126
Opstellen economische visie
-
Blz. 127
Verbeteren profiel en vitaliteit van de binnenstad
-
Blz. 128
Verder ontwikkelen winkelgebieden tot toekomstige centra
-
Blz. 129
Vergroten werkgelegenheid
-
Blz. 130
Faciliteren van bestaande en nieuwe ondernemers in Oldenzaal
-
Blz. 131
Ambitie: Een aantrekkelijke en vitale binnenstad, waarin het prettig winkelen, recreëren en wonen is
-
Blz. 132
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 133
Een aantrekkelijke, gastvrije, bourgondische (binnen) stad
-
Blz. 134
Doorontwikkeling binnenstadmonitor
-
Blz. 135
Meer bezoekers aan de binnenstad
-
Blz. 136
Afronden evaluatie masterplan Binnenstad
-
Blz. 137
Prettig wonen in de binnenstad
-
Blz. 138
Verder versterken van de Oldenzaalse cultuur(historie)
-
Blz. 139
Ambitie: Een fijn (t)huis voor iedereen: we maken aantrekkelijk wonen mogelijk voor alle groepen in Oldenzaal
-
Blz. 140
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 141
(Samen) wonen voor alle groepen mogelijk
-
Blz. 142
Starterslening continueren
-
Blz. 143
Een duurzame woningvoorraad
-
Blz. 144
Realisatie van 1000 woningen in de komende 10 jaar
-
Blz. 145
Prioriteit aan de sleutelprojecten Stakenbeek, Graven Es en Langestraat
-
Blz. 146
Faciliteren van woningbouwinitiatieven op inbreidingslocaties
-
Blz. 147
Realisatie woonambities voor de komende jaren
-
Blz. 148
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 3
-
Blz. 149
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 3
-
Blz. 150
Betrokkenheid verbonden partijen programma 3
-
Blz. 151
Betrokken verbonden partijen programma 3
-
Blz. 152
Wat mag programma 3 kosten?
-
Blz. 153
Wat mag programma 3 kosten?
-
Blz. 154
Programma 4 Cultuur, sport en ontspanning
-
Blz. 155
Wettelijk verplichte taakvelden programma 4
-
Blz. 156
Ambitie: Ons culturele en sportieve ecosysteem is vitaal en toekomstbestendig
-
Blz. 157
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 158
Cultuur- en sportaccommodaties die aansluiten bij de hedendaagse normen
-
Blz. 159
Ontwikkelen beheermodel voor buitensportaccommodaties
-
Blz. 160
Uitvoeren maatregelen uit accommodatieplan binnensport
-
Blz. 161
Vaststellen beheerplan buitensportaccommodaties
-
Blz. 162
Continueren revitalisatiewerkzaamheden sportcentrum Vondersweijde
-
Blz. 163
Afronden onderzoek sportbedrijf in NOT-verband
-
Blz. 164
Opvolging aan ambities lokaal convenant cultuureducatie KunstWijs
-
Blz. 165
Versterking aanbod bibliotheek op het gebied van (digi)taalvaardigheid
-
Blz. 166
Evalueren NOT-samenwerking van lokale publieke omroepen
-
Blz. 167
Opstellen beleidskaders beeldende kunst
-
Blz. 168
Monitoren en evalueren talent house voor jongeren Studio 15
-
Blz. 169
Evalueren van cultureel-maatschappelijke programma’s
-
Blz. 170
Actief participeren binnen Cultuurregio Twente
-
Blz. 171
Ondersteunen culturele en cultuurhistorische initiatieven die bijdragen aan levendige (binnen)stad
-
Blz. 172
Uitwerken historische verhaallijnen
-
Blz. 173
Voorbereiding van Huttenkloasjaar 2025
-
Blz. 174
Inzetten lokale verbinders voor de vitaliteit van verenigingen
-
Blz. 175
Aandacht voor de problemen die culturele en sportieve organisaties ondervinden
-
Blz. 176
Inzetten buurtbeweegcoaches en combifunctionarissen cultuur
-
Blz. 177
Starten met uitvoering van nieuwe regionale visie sport en bewegen
-
Blz. 178
Continueren (minimaal 3 jaar) van motorische vaardigheidsscan
-
Blz. 179
Een klimaat waarin cultuur- en sportverenigingen zich kunnen ontwikkelen
-
Blz. 180
Versterking aanbod, toegankelijkheid en kwaliteit van cultuur en sport
-
Blz. 181
Ambitie: We benutten ons culturele en sportieve ecosysteem voor onze economische doelstellingen
-
Blz. 182
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 183
Cultuur en erfgoed worden versterkt
-
Blz. 184
Verbeteren leefbaarheid, vitaliteit en aantrekkelijkheid van (binnen)stad en buitengebied
-
Blz. 185
Ambitie: In Oldenzaal kan iedereen meedoen aan cultuur, sport & bewegen en evenementen
-
Blz. 186
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 187
Meer deelname aan cultuur en sport
-
Blz. 188
Verbeteren maatschappelijke participatie en zelfredzaamheid
-
Blz. 189
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 4
-
Blz. 190
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 4
-
Blz. 191
Betrokkenheid verbonden partijen programma 4
-
Blz. 192
Betrokken verbonden partijen programma 4
-
Blz. 193
Wat mag programma 4 kosten?
-
Blz. 194
Wat mag programma 4 kosten?
-
Blz. 195
Programma 5 Maatschappelijke Ondersteuning
-
Blz. 196
Wettelijk verplichte taakvelden programma 5
-
Blz. 197
Ambitie: Voor inwoners die het nodig hebben is een kwalitatief goed ondersteuningsaanbod beschikbaar
-
Blz. 198
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 199
Inzet op vroegsignalering
-
Blz. 200
Doorlopende ondersteuningslijnen
-
Blz. 201
Ondersteuning is toegankelijk
-
Blz. 202
De sociale basisinfrastructuur blijft op orde
-
Blz. 203
Ondersteuning inwoners
-
Blz. 204
Inzicht in resultaten en processen binnen sociaal domein
-
Blz. 205
Ontwikkelen van uitvoeringsplan voor de toekomst van integrale toegang (Sociaal Plein)
-
Blz. 206
Werkwijze van Project Anders Indiceren breder toepassen
-
Blz. 207
Voorbereiden van inkoop en implementatie overige Wmo-maatwerkvoorzieningen
-
Blz. 208
Ontwikkelen van visie op sociale basis in de wijken
-
Blz. 209
Creëren van beschikbaarheidsvoorziening voor respijtzorgbedden
-
Blz. 210
Uitvoeren thema’s uit het Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA)
-
Blz. 211
Inzetten op normalisering
-
Blz. 212
Ambitie: Ieder kind groeit kansrijk op in Oldenzaal
-
Blz. 213
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 214
Een optimale ontwikkeling voor ieder kind en jeugdige
-
Blz. 215
Realiseren van passende en duurzame schoolgebouwen
-
Blz. 216
Doorontwikkelen ketenaanpak Kansrijke Start uit GALA
-
Blz. 217
Ontwikkelen lokaal preventief jeugdbeleid
-
Blz. 218
Implementeren en uitvoeren hervormingsagenda jeugd
-
Blz. 219
Voorbereiden op de inkoop jeugdhulp
-
Blz. 220
Besluiten of en hoe we de bestaande programma’s continueren
-
Blz. 221
Werken aan de afspraken uit de uitvoeringsagenda LEA
-
Blz. 222
Realiseren (ver)nieuwbouw van de Franciscusschool
-
Blz. 223
Verder voorbereiden ver)nieuwbouw van de Drie-eenheid
-
Blz. 224
Afronden haalbaarheidsonderzoek voor wijken de Thij en de Essen
-
Blz. 225
Uitwerken business case voor TCC locatie Lyceumstraat
-
Blz. 226
Vergroten eigen kracht van het gezin
-
Blz. 227
Versterken regierol van de gemeente
-
Blz. 228
Ambitie: Alle inwoners hebben bestaanszekerheid
-
Blz. 229
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 230
Zelf voorzien in eerste levensbehoeften
-
Blz. 231
Stimuleren inwoners tot betaald werk of participatie
-
Blz. 232
Armoede is doorbroken
-
Blz. 233
Een passende, toegankelijke en veilige woon- en leefomgeving
-
Blz. 234
Inspelen op de toenemende vraag in thema wonen en zorg
-
Blz. 235
Uitvoering van Regeling noodfonds Oldenzaal individuele inwoner
-
Blz. 236
Vormgeven aan actielijnen uit armoedebeleid
-
Blz. 237
Uitvoeren verbeterpunten uit evaluatie van Wet schuldhulpverlening
-
Blz. 238
Opstellen nieuwe samenwerkingsovereenkomst voor beschutte werkplekken
-
Blz. 239
Implementeren wetswijziging uit Breed Offensief
-
Blz. 240
Voorbereiden op de invoering van wetsvoorstel Participatiewet in Balans
-
Blz. 241
Samen met praktijkonderwijs implementeren van goede nazorg voor jongeren die uitstromen
-
Blz. 242
Ontwikkelen visie voor basisvaardigheden lezen, schrijven, rekenen en digitale kennis
-
Blz. 243
Ambitie: Elke inwoner kan actief deelnemen aan een inclusieve samenleving en keuzes maken die gezond leven makkelijker maakt
-
Blz. 244
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 245
Toewerken naar een inclusieve samenleving
-
Blz. 246
Een gezonde leefstijl
-
Blz. 247
Verkleinen gezondheidsverschillen
-
Blz. 248
Sterkere sociale veerkracht
-
Blz. 249
Vergroten participatie door inzet diverse activiteiten
-
Blz. 250
Ontwikkelen van lokale inclusieagenda
-
Blz. 251
Invulling geven aan actieprogramma Eén tegen eenzaamheid
-
Blz. 252
Ontwikkelen preventiebeleid roken, overmatig alcoholgebruik en drugsgebruik
-
Blz. 253
Vergroten zelfredzaamheid van inwoners die gebruik maken van doelgroepenvervoer
-
Blz. 254
Vervolgen onderzoek rondom casuscoördinatie
-
Blz. 255
Ambitie: Oldenzaal voldoet aan de opgaven rondom het migratievraagstuk en doet dit met een menselijke maat
-
Blz. 256
Wat zijn onze doelen?
-
Blz. 257
Binnen de migratieketen is passende ondersteuning voor integreren
-
Blz. 258
Leveren passende bijdrage in de migratieketen
-
Blz. 259
Organiseren opvang en ondersteuning voor doelgroepen
-
Blz. 260
Inzetten op doorontwikkeling van nieuwe Wet Inburgering
-
Blz. 261
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 5
-
Blz. 262
Wettelijke verplichte beleidsindicatoren programma 5
-
Blz. 263
Betrokkenheid verbonden partijen programma 5
-
Blz. 264
Betrokken verbonden partijen programma 5
-
Blz. 265
Wat mag programma 5 kosten?
-
Blz. 266
Wat mag programma 5 kosten?
-
Blz. 267
Financiële algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 268
Algemeen
-
Blz. 269
Welke beleidsindicatoren gebruiken we?
-
Blz. 270
Betrokkenheid verbonden partijen
-
Blz. 271
Wat mag het kosten?
-
Blz. 272
Resultaatbestemming
-
Blz. 273
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 274
Overzicht overhead
-
Blz. 275
Venootschapsbelasting
-
Blz. 276
Onvoorzien
-
Blz. 277
onvoorzien toelichting
-
Blz. 278
Budgetautorisatie
-
Blz. 279
Algemene financiële beschouwingen
-
Blz. 280
De budgettaire positie
-
Blz. 281
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 282
Incidentele baten
-
Blz. 283
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 284
Structureel begrotingssaldo
-
Blz. 285
Uitleg overzicht structureel begrotingssaldo
-
Blz. 286
Overzicht taakvelden
-
Blz. 287
De vermogens- en financieringspositie
-
Blz. 288
Budgetten in één oogopslag
-
Blz. 289
Aanvullend beleid en overige financiële ontwikkelingen
-
Blz. 290
Nieuw beleid (Inclusief Sociaal Domein)
-
Blz. 291
Bijlage 1: Toelichtingen aanvullend beleid
-
Blz. 292
Bijlage 2: Toelichtingen nieuw beleid
-
Blz. 293
Nog te autoriseren voorstellen aanvullend/nieuw beleid na vaststelling Programmabegroting
-
Blz. 294
Paragrafen
-
Blz. 295
Weerstandsvermogen en risicomanagement
-
Blz. 296
Inleiding weerstandsvermogen en risicomanagent
-
Blz. 297
Incidentele componenten weerstandscapaciteit
-
Blz. 298
Omvang algemene reserve
-
Blz. 299
Resultaten
-
Blz. 300
aanvulling resultaten
-
Blz. 301
Grondexploitaties
-
Blz. 302
aanvulling grondexploitaties
-
Blz. 303
Verplichte kengetallen BBV
-
Blz. 304
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 305
Algemeen (onderhoud kapitaalgoederen)
-
Blz. 306
Wegen
-
Blz. 307
Openbare verlichting
-
Blz. 308
Verkeersregelinstallaties (VRI’s)
-
Blz. 309
Civiel technische kunstwerken
-
Blz. 310
Openbaar groen
-
Blz. 311
Speelvoorzieningen
-
Blz. 312
Riolering
-
Blz. 313
Schoolgebouwen
-
Blz. 314
Overige gebouwen
-
Blz. 315
Sportaccommodaties
-
Blz. 316
Financiering
-
Blz. 317
Algemeen (financiering)
-
Blz. 318
Kasgeldlimiet
-
Blz. 319
Renterisiconorm
-
Blz. 320
Financieringsbehoefte
-
Blz. 321
Liquiditeitsplanning
-
Blz. 322
Rentevisie
-
Blz. 323
Leningenportefeuille
-
Blz. 324
Uitzettingen
-
Blz. 325
Relatiebeheer
-
Blz. 326
Renteomslag
-
Blz. 327
Aanvulling renteomslag
-
Blz. 328
Bedrijfsvoering
-
Blz. 329
Algemeen (bedrijfsvoering)
-
Blz. 330
Dienstverlening
-
Blz. 331
* Mens & Gedrag
-
Blz. 332
Belangrijke (wettelijke) ontwikkelingen en rechtmatigheid
-
Blz. 333
* Inspelen op digitale ontwikkelingen
-
Blz. 334
* Adoptie en implementatie
-
Blz. 335
* Nieuwe informatiewetten
-
Blz. 336
* Archivering
-
Blz. 337
* Informatieveiligheid
-
Blz. 338
* Bedrijfscontinuïteit
-
Blz. 339
* Financiën
-
Blz. 340
* Inkoop: rechtmatigheid en professionalisering
-
Blz. 341
* Audit
-
Blz. 342
* Evaluatie mandaat
-
Blz. 343
* Overgang Overijsselse Ombudsman naar Nationale Ombudsman
-
Blz. 344
Openbaarheidsparagraaf
-
Blz. 345
Verbonden partijen
-
Blz. 346
Algemeen (verbonden partijen)
-
Blz. 347
Ontwikkelingen bestaande verbonden partijen
-
Blz. 348
Grondbeleid
-
Blz. 349
Visie op het grondbeleid
-
Blz. 350
De wijze waarop het grondbeleid uitgevoerd wordt en het beleid omtrent reserves
-
Blz. 351
Actualisatie van de nota Grondbeleid 2020
-
Blz. 352
De invloed van de oorlog in Oekraïne, het stikstofbeleid en marktomstandigheden op het grondbedrijf
-
Blz. 353
Actuele prognose van de te verwachten resultaten van de bouwgrond in exploitatie
-
Blz. 354
Lokale Heffingen
-
Blz. 355
Algemeen (lokale heffingen)
-
Blz. 356
Inkomsten lokale heffingen
-
Blz. 357
Overzicht inkomsten gemeentelijke heffingen
-
Blz. 358
Beleid ten aanzien van de lokale heffingen en ontwikkeling tarieven
-
Blz. 359
Overzicht op hoofdlijnen van de diverse heffingen
-
Blz. 360
Vervolg overzicht op hoofdlijnen van de diverse heffingen
-
Blz. 361
Kostendekkendheid leges per titel
-
Blz. 362
Begraafrechten
-
Blz. 363
Marktgelden
-
Blz. 364
Rioolheffing
-
Blz. 365
Slot overzicht op hoofdlijnen
-
Blz. 366
Woonlastenontwikkeling
-
Blz. 367
rangorde
-
Blz. 368
Kwijtscheldingsmogelijkheden
-
Blz. 369
Handhaving
-
Blz. 370
Missie
-
Blz. 371
Visie
-
Blz. 372
Wabo en Bijzondere wetten
-
Blz. 373
Taakstellingen
-
Blz. 374
Taakstellingen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap